Escape room per la igualtat

M’hagués encantat fer vaga el dia 8 de març, però per motius personals no en vaig fer. Jo volia ser una de les 200.000 persones que estaven a Barcelona, lluitant per la igualtat de gènere, deixant clar que totes i tots som iguals.

Però no. Jo vaig anar a treballar. Això sí, tenia clar que aquell dia no podia fer classe normal. Si els mestres tenim algun poder, aquest és el de poder “millorar el futur”. Feia dies que li donava voltes al cap que em venia de gust tornar a fer un Escape Room amb els meus alumnes (ja els hi vaig preparar un a principi de curs). Va ser a principis de setmana quan vaig pensar que seria bona idea crear-ne un relacionat amb dones que hagin tingut (o tinguin) una rellevància dins la societat. I casualitats de la vida, aquella mateixa nit, la meva filla em va demanar de llegir alguna de les històries del llibre “Contes de bona nit per a nenes rebels”. Perfecte! En un moment em van aparèixer a les meves mans més de 200 dones que han deixat (o estan deixant) petjada a la història.

Fantàstic, ja tenia el dia, el tema i en què estaria basat l’Escape Room. Ara ja només em quedava el què comporta més feina: planificar i elaborar; i ja que m’havia aventurat a crear un altre Escape Room, perquè no embolicar una mica més la troca i barrejar el mètode clàssic amb el virtual?

Doncs som-hi, posem-hi fil a l’agulla! Per començar, vaig dividir l’activitat en tres proves prèvies:

  • Activitat A: amb les lletres que contenia el sobre, havien de trobar tres noms de tres astrònomes.
  • Activitat B: ordenar les imatges de sis cantants que trobaven al sobre, segons l’ordre de les cançons que anaven sonant per l’altaveu (podeu trobar la llista de reproducció d’Spotify al final de l’article)
  • Activitat C: relacionar la professió i nacionalitat de les diferents imatges que veien per la PDI.

Un cop superada cada prova, obtenien un número equivalent a la lletra de l’activitat. Per poder obrir el cofre, en el qual hi havia la clau de la classe, havien de resoldre una operació, substituint les lletres per les xifres aconseguides, i el resultat era la combinació per obrir el cofre i sortir de l’aula.

Un cop planificades les diferents activitats, només em calia tenir clar com portar-ho a la pràctica i poder fer el seguiment, per si necessitessin alguna pista. Vaig pensar que en aquell moment és quan entrava la part virtual.

Vaig crear una pàgina web (amb Google Sites) per recollir les diferents activitats en un mateix lloc:

  • A l’inici de la web es trobaven un parell de vídeos com a mode d’introducció.
  • Més a baix, tres botons enllaçats a tres formularis de Google. Aquests formularis eren autocorrectius, de forma que si no escrivien la resposta correcta, no els apareixia el número que estava relacionat amb la lletra.
  • Al final de la web, hi trobaven l’enllaç a la prova final: un candau digital, que per obrir-lo, havien de resoldre l’operació final (aquí us deixo un enllaç per poder crear candaus digitals).

L’activitat va ser tot un èxit, i tot i que van rebre alguna petita ajuda, van sortir de l’aula i gaudir del seu esmorzar tan merescut!

Playlist – Escape Room per la igualtat

*Observació extra: si voleu fer ús del material, teniu qualsevol dubte o voleu comentar qualsevol cosa, deixeu un comentari, i estaré encantat de llegir-vos!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s