Avaluar amb rúbriques

Si heu vist el títol de l’entrada i heu estat temptats a marxar ràpidament pensant que és una altra article sobre què són les rúbriques i quins avantatges tenen, TRANQUILS, aquest no és l’objectiu. No, avui m’agradaria parlar-vos d’un parell de recursos digitals per poder avaluar amb rúbriques a la vostra aula. Comencem!

Additio App

baixa

Qui no ha utilitzat una de les llibretes de programació o agendes d’Additio? Doncs també tenen una aplicació, tant per Android com per iOS, i també una web per treballar-hi online, sense la necessitat de descarregar-se l’App.

Dins de totes les possibilitats que ens ofereixen, avui us vull parlar de la creació i avaluació per rúbriques.

Fent un parèntesis, m’agradaria dir-vos que quan jo utilitzo rúbriques amb els meus alumnes, les elaborem conjuntament, de forma que ells són protagonistes, des del primer dia, de la seva avaluació. Penso que és molt important que els nostres alumnes sàpiguen des d’un principi quins objectius volem que aconsegueixin, i que sempre els puguin tenir presents.

  1. Un cop ja estem a l’aplicació o la web, ens hem de dirigir a l’apartat de “Notes i rúbriques”, i a dins, al “Configurador de rúbriques”.Screenshot 2018-12-02 at 12.56.49
  2. Ens apareix una pàgina amb algunes rúbriques d’exemple, les quals les podem editar, o podem crear una nova clicant sobre la icona +.Screenshot 2018-12-02 at 12.57.14
  3. Se’ns obre una finestra emergent amb diferents opcions per configurar la rúbrica al nostre gust. Podem editar aspectes com: quantes i com volem que siguin les files i columnes, com obtindrem el nostre resultat o si volem utilitzar la mateixa ponderació a cada apartat.Screenshot 2018-12-02 at 12.57.27
  4. Quan ja tenim configurada la nostra rúbrica, ens apareix aquesta totalment en blanc, per poder editar cadascun dels apartats a avaluar: quins aspectes avaluarem, quines notes tindrà cada apartat i la degradació dels diferents apartats avaluables.Screenshot 2018-12-02 at 12.57.49
  5. Quan ja tenim la nostra rúbrica elaborada, la podem adjudicar a aquelles activitats que l’utilitzarem.

Però, atenció! Aquí no acaba tot! Additio ens permet que els alumnes es puguin avaluar-se ells mateixos (autoavaluació) o als seus companys (co-avaluació) amb les mateixes rúbriques, mitjançant el correu electrònic.

Properament trobareu diferents videotutorials sobre Additio (inclòs el de com crear una rúbrica) a la nostra web, a l’apartat de #Videopills.

En el proper post us parlaré de l’altra recurs, CoRubrics, un complement dels fulls de càlcul de Google creat per en Jaume Feliu.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s